Thursday, February 22, 2018

2018 yang membahagiakan

baru sahaja selesai menjalani majlis bertunang 
iya, bertunang 
ianya masih lelaki yang sama 
yang terus menerus aku puisikan didalam blog ini 
ianya masih lelaki yang sama 
yang pada satu ketika sangat kubenci
dan pada satu ketika yang lain sangat kusukai

semoga pertunangan ini 
membawa kebaikan kepada kami 
dan semoga jodoh kami berkekalan hingga syurgawi

2018 yang membahagiakan 
aku berada di jabatan pembedahan plastik HSNZ
pertama kali didalam hidup aku ini 
aku memulai sesuatu dengan buruk 
iya, kedatangan ku ke jabatan bedah plastik 
tidak disukai..
tapi persetankan semua,
persetankan segalanya
aku bukan hidup untuk mereka
dan seperti y aku jangkakan 
aku menyukai apa yang aku lakukan 

2018 yang membahagiakan 
pada tahun ini juga
adik kesayangan akan berkahwin (majlisnya serentak denganku)
dan adik yang berada di luar negara akan pulang 
kepulangan yang dinanti 
kepulangan anak pada ibunya, pulangnya adik pada kakaknya
kepulangan yang akan diingati 
semoga selamat kembali 
kembali melihat kami disini

mungkin selepas ini akan ada lagi cerita tentang 
rasa-rasa yang berbaur 

mungkin ...

No comments: