Wednesday, June 16, 2010

hepy bufday umi..syg umi slalu

aku tak ade lah suka tulis entry panjg2 ni..
erk..sbb...sbb aku mmg tak suka..
but today..
umi punya bufday 16hb jun
so ni hikayat umi aku...y mjaga 6 org kami adik beradik
y degil n bayk peel nye
sampai semua jadi org,semua jadi sopan..
1 thing y jd rutin smpai skrg..
kiteorg takkn kuar g mana2 pagi tnpa srpn...
tak kira lah sek,pasar,kebun,main
umi kan buat n pksa mkn sarpn ,erk...
masa kecil...
aku slalu sakit,umi y jagakan
aku slalu nngis,umi akan tengkn
aku slalu cerewet,umi sabar melayan
bila da besar skit
aku suka lari2,jatuh,nngis,umi pujukkan
aku suka mkn burger,umi kn belikan..
aku suka main api..
y ni konfem umi takkn izinkan...
aku suka jentik2 adik,,umi mrhkan..."syg adik tu"
bila masuk sek rndah..
aku mls g sek..nk tgk dragon ball..umi y tarik ..dan mndikan
bila tk pandai buat homework,,nngis,,,umi y buatkan...
bilamana,aku main hoki,,,umi pergi bagi sokongan
bila bju berkdut sbb tk pndai gosok sndri..umi gosokkn..
aku msk hostel...umi slalu dtg bawak kuih kesukaan,bwk adik ksygn..
bila loker tunggng langgang ,,umi tolong kemaskn..
dan aku g sek mngh..g hostel
umi slalu sediakn kperluan...
bila brg hilng...2hari kene leter...and aku bosan..
y hilng tu t-shrt j sehelai..tk berbaloi kena leter lama2
aku slalu ponteng blajar sbb!!!!..umi faham and bagi aku ruang
bila aku buat kerja luar alam..umi tk mrh tapi nsihatkan
bila aku nk mask itu ini..umi izinkan..
bila aku berkwan..umi cuba kenli kawan2 ku itu..
umi cuba macam2 agar anknya tak hilang msuk kegelapan
bila da hbis mngh..
aku di negeri org...tiap2 hari umi call...sbb sayang
bila aku nk exam..yasin umi kan bacakn...sbgai penerang..
bila aku balik,mknn kesukaan umi maskkan
walaupon aku bkn ank y baik..
tapi umi still syg

dan kini slepas 20thn ...
aku
jadi org,jadi insan,ada arah dan atas jln menuju keredhaan..
dan umi..
msh mcm dulu,msh mjga kami adik beradik,masih buat srpn,
masih meleter (mkin teruk) bila ade y tak berkenan..
"ya,bngun.balik umh jah tido j pandai"
"atis,BANGUNnnnnnn...g kelas tmbhn tu"
"kemas lah buku tu"
"kahar,jgn ngenat k adik"
"udy,dah lah main game tu,g mandi wat kerja sek"
"ni nk g u dah,,baju pon tak basuh lagi.nnti tertinggl,sush"
"along tu dok bergayut dgn sape,cuba bgtaw umi"
"ya allah,habis semua sampul bntl tercabut,sape buat ni"
hahahaha....masih ajar kami buat bnde dgn btul..
masih kena tgur kena mrh kena cubit bila mals..
msih sabr..walaupon ank2 bsing thp kritikl...
hak hak hak...

aku hrp...
umi kn dlm rahmat allah,,,disayangiNYA,didlm redhanya...
dan aku sbgai anakmu..akan mendoakan kesejahteraanmu
dunia dan akhirat..
n hepy bufday mie






No comments: