Thursday, February 9, 2012

yang memungkinkan

Kini aku mempunyai tubuh badan yang manja
Keselesaan penghidupan-makan-pakai yang cukup
buatkan manjanya bertambah-tambah

Sebagai seorang pelajar yang tidak punya pendapatan tetap
tidak punya pekerjaan tetap
tidak punya ilmu pengetahuan-pengalaman yang luas
aku tidak patut untuk mempunyai kehidupan yang begini cukup

kesusahan akan mengajar manusia untuk lebih berdikari
mengajar manusia agar lebih menghargai

maka.aku anggarkan aku kurang punyai nilai2 sperti ini
walau berpuluh-kali aku cuba terapkan dalam diri supaya lebih berdikari-menghargai
bukan tidak jadi,cuma ianya tidak kekal didalam diri

mengadakan benda yang tiada,
kau expect sampai bila perasaan itu akan kekal?

Tu lah kan,benda2 macam ni datang bila ada exposure

But i think i didn't get enough exposure
haih

No comments: