Sunday, April 29, 2012

that might be

di kelantan semalam,
waktu aku mula melangkah tangga untuk naik ke tingkat 3 pasaraya
datang seorang lelaki lingkungan umur 20-an
berdiri betul-betul di depan aku
sebelum sempat aku 'menembak' kerana menghalang laluan
dia terlebih dulu berkata

"assalamualaikum, dan selamat datang ke kelantan"

soalan pertama:
1.adakah dia security atau penjual -
rasanya tidak ,security tak pakai tee hitam bertulis "love myself"
dan jurujual tidak akan membawa beg sandang

soalan kedua:
2.nampak sangat ke yang aku ni bukan orang kelantan
tidak rasanya,kerana aku berbahasa loghat kelantan
dan memakai baju kurung-tudung seperti penduduk yang lain

soalan ketiga
3.yang sedap empang jalan orang, bagi greeting cenggitu
pe kes sebenarnya dia tu?
ramah sangat kot orang sini,ya mereka menghormati satu sama lain

note:
orang kelantan ni agak scary jugak lah sebenarnya
kan?

No comments: