Monday, July 23, 2012

dslr kamera.... it doesn't make any sense actually

beberapa bulan ini,
aku memang merancang untuk menutup hidupku dari perkara luar
dari manusia-manusia luar
dari perasaan-perasaan luar,
dari yang tak sepatutnya ada dalam diri

dalam hidup, aku, selalu berada di satu sisi
sisi yang selalu cukup,yang selalu penuh
tidak pernah rasanya aku berada di sisi yang satu lagi 
yang selalu kekurangan

ianya kerana selalunya
aku berfikiran positif pada banyak perkara,
tetapi pada kali ini,aku tidak mampu lagi untuk melahirkan positif itu di dalam hati
jadi mungkin aku hanya perlu
menerima dan hidup dengan yang negetive itu

hidup positive didalam suasana yang negative
mungkin lebih kurang sama
dengan hidup gembira di dalam kesedihan
atau hidup aman di dalam peperangan

kan?

mungkin aku positif cuma tidak seperti positive yang kau fikirkan
so jangan rungsing,
aku akan tetap hidup dengan cara aku
tak kira macam mana pun..caranya itu akan tetap ada
aku...akan tetap ada.

No comments: