Saturday, July 28, 2012

kalau nk kata dejavu pun boleh jugak

di kudat ini aku dah buat eksperimen satu
pernah dengar ayat ini
" talk to people to make them ignore you,
ignore people to make them talk to you"
memang betul-betul jadi lah,
menjadi kerana
 aku berada di kalangan manusia-manusia yang mudah dijangka

sampai,satu masa,aku mula merasa bosan
bosan kerana aku dapat menjangka apa akan jadi
apa yang akan mereka katakan,dan apa yang akan mereka rasai
kadang-kadang mahu jugak aku merasa kejutan
definasi kejutan,
kejutan:berlaku apabila sesuatu yang tak dijangka berlaku
secara tiba-tiba,
berlaku tanpa pernah dijangka
dan percayalah rasa terkejut itu superb
...........
macam dah lama tak merasa macam tu
macam dah lama aku mula membaca tindakan orang2 sekeliling

macam dah lama,
aku ambik tahu dan kisah hal-hal sekeliling
dan agak lama,
aku habiskan waktu aku,sugar dalam badan aku kasi supply utk otak
hanya untuk menjangka perasaan orang lain
hanya untuk mengenali orang lain

sebenarnya apa yang aku dapat?

tapi kan apa yang aku rugi?

No comments: