Thursday, March 7, 2013

We won't make Love,Love will make us

laju aku berjalan
tanpa memadang ke kiri kanan,atas mahupun bawah
langkahku terhenti apabila ada yang menyapa di pertengahan jalan

pakcik: selamat pagi,doktor..doktor dari mana?
aku: selamat pagi pakcik, saya bukan doktor lah,
masih belajar,dari kelas..

setelah berbual beberapa minit,
berbual mengenai ward, dia bercerita mengenai anaknya, isu Lahad datu lagi
aku meminta diri untuk terus ke wad
aku tidak mahu terlewat

langkah kaki terhenti,pabila pakcik itu masih mahu bertanya

pakcik: doktor dah kawin ke belum?
aku: (sambil gelak-gelak), kenapa pakcik tanya?
saya ni nmpak mcm dah kawin ke?
pakcik: kalau belum, pakcik boleh tolong carikan calon,
ke dah ada calon?
aku: pakcik ni kelakar lah, mintak diri dulu..
bye


No comments: