Wednesday, October 31, 2012

Letih weh...

 perbualan masuk bab addiction,
alcohol and cigar
groupmate 1: kamu orang islam mmg tak boleh minum kan?
try sikit tak boleh ke? Rasa sekali je dalam hidup,
kita hidup sekali je, cuba lah rasa (sambil gelak-gelak)
Aku: hish, tak nak lah... tak boleh la
(dalam hati aku, setan betol lah budak2 ni)

groupmate 2: first time u minum , u akan rasa what's wrong wit this people,
it taste like shit, sure, u not gonna like it lah,
but then, second time, third time you try, u akan mula rasa, yang rasanya
makin lama makin sedap.for me, I prefer vodka, it's better than beer lah

Aku: oh, tak nak tak nak.. 
saya pernah jumpa orang eksiden under influence of alcohol
berdiri sebelah pun dah bau masam muntah arak tu.
tak suka lah

groupmate 3: minum sikit2 ok lah untuk kesihatan,
janganlah minum sampai mabuk muntah2, u minum sikit,u tido
heaven.. sangat selesa tapi kalau mabuk, bangun tido hangover lah

Aku: if islam bagi pon,saya tak nak lah.
tapi sekarang saya tak nak sbb agama saya tak bagi ..

dan seterusnya perbualan terus bersambung
tentang " perkahwinan antra non dengan muslim, dan kewajipan 
untuk menganut islam untuk berkahwin"

Haih, sabar lah.. lagi beberapa bulan je lagi 
menjadi golongan minoriti ni ye

mari sambung belajar,esok ada kelas lagi

^_^

No comments: