Sunday, October 7, 2012

yang weird

Mood hari ni lain dari hari-hari biasa
so,cerita hari ini akan jadi lain berbanding hari-hari biasa

hari ni macam emo-emo sikit,
sebab mungkin stress dengan exam,
mungkin ini exam clinical yang pertama sorang-sorang
maknanya tak ada 'rumate' dan senior2
yang boleh tolong hiburkan hati,kejut pagi2 suruh study,
tak ada bau kopi 'salam exam' dari meja sebelah sana nun
tak ada yang paksa pergi mandi,tanya makan  minum waktu exam tu
tak ada semua tu exam kali ini

bercerita tentang housemate, yang dah dekat 4 tahun tinggal bersama
yang pernah terterasa, tersilap faham, terkasar, tertumbuk,
tertonyoh, tertendang
yang kadang-kadang terguling-guling gembira, gelak2 bersama,
gosip2 bersama, kongsi pendapat dan pandangan
berlari-lari dikejar anjing, trauma bersama 
hahahahahaha
actually, aku rindu rumate di Kota kinabalu
seriusly serius

walaupun, aku stress dengan rumate aku yang cepat stress, 
tapi bilamana mereka tidak stress,
aku pulak stress dan  jadi risau "kenapa mereka tidak stress"

dan yang  pasti 
mereka juga stress dengan perangai unexpected aku,
yang suka menyanyi secara kuat, berguling-guling di tempat yang rata
dan juga tido dimana-mana bahagian bilik yang aku mahu
tapi mereka sabar,dan aku pon sabar

sepanjang menulis blog, ini mungkin kali kedua
aku bercerita tentang rumate-rumateku comel
hahahahahaha

entah dalam beberapa tahun yang lepas tu
entah sejak bila aku mula sayang dengan rumate2 stress tu
entah sejak bila aku mula senang dengan mereka
entah sejak bila aku mula risau-risaukan mereka
sebab selalunya,aku tak kisah
kau nk terguling terbalik bukan masalah aku

yang kali ini menjadi tidak selalu,
dan aku mula kisah

so,gud luck exam rumate

No comments: