Saturday, October 22, 2011

It was....but now is different..

untuk waktu-waktu lepas aku
yang tidak seperti yang sepatutnya itu
kau tidak punyai hak untuk campur dengannya,
tidak punya hak untuk mengungkit-ungkitnya

walau aku tidak sebagus kau pada waktu sekarang,
tapi,kau masih tidak punya hak untuk
merendah-rendahkan aku
bukan??

sama ada waktu dulu atau waktu sekarang
ini adalah kehidupan aku
dan kau tidak punya kuasa untuk campur tangan dengannya,

berubah kepada kebaikan,sama ada banyak atau sikit
itu sudah cukup bagus,
tidak perlu diungkit dosa-dosa yang lepas,
tidak perlu terikat dengan masa yang sudah,
apa kau ingat aku suka untuk mengenang segala silap salah yang dulu itu?
apa kau ingat aku suka segala dosa aku?
apa kau ingat aku suka berdosa?

sejahat-jahat manusia atau
sebaik-baik manusia,
mereka semua mampu berubah menjadi yang sebaliknya
dengan izin Allah

apa kau lupa?
yang Allah maha berkuasa,melebihi segalanya

No comments: