Sunday, November 20, 2011

kau memilih pilihan kau...be clever ya

minggu ini adalah minggu exam..
dan exam untuk minggu ni ada gap yang memberi ruang
pada semua orang untuk terus bernafas,
jadual exam kali ini,tidak mencekik kami yang memegang status pelajar

ya kan.
kadang-kadang yang kita perlukan hanyalah ruang

kadang-kadang,aku ignore beberapa perkara yang aku tahu
aku buat-buat tidak tahu,
aku buat-buat tidak faham,
buat-buat tidak nampak..

sebab?
aku tidak mahu involve dengan manusia-manusia itu dan masalah-masalah mereka
masalah kau cari.....kau lah yang selesaikan
sepatutnya....perlu diselesaikannya sendiri.

dan aku memilih.......
 dengan manusia mana dan masalah jenis apa
yang aku patut involve

paling aku tidak suka manusia yang mencari masalah,
dan tidak juga mampu menyelesaikan permasalah yang dicarinya.
contoh:
dah tahu kalau balik lewat akan jem,jangan lah balik lewat,
tambahan kalau dalam perjalanan balik lewat tu kau habiskan masa
menyumpah seranah semua benda di jalanan.
kau saja yang betul eh?

bab-bab yang sendiri cari penyakit macam ini,
aku memang tak bole tolerate....

ini cara aku,tak suka...kau boleh blah.
aku tak sekat mana-mana atau siapa-siapa untuk kekal disisi aku

kekal lama disisi orang macam aku.
apa yang kau dapat? 

No comments: