Friday, June 8, 2012

it's not what you see

Aku agak bagus dengan patah kata-kata
maksud aku,aku mempunyai pengalaman berkata-kata
 yang diperolehi daripada pembacaan
aku tahu, how to say it clearly or make it unable to be understand

so,
bila waktu seseorang sedih...aku tahu untuk mengatakan sesuatu
sama ada membantu mereka memandang kesedihan itu dari sudut yang berbeza
atau menceritakan sesuatu yang lain,yang mampu mengalihkan perasaan itu

bila waktu gembira seseorang....aku tahu apa jenis kata yang perlu
agar mereka betul-betul merasai gembira seperti
mereka tidak punya waktu untuk tidak merasa gembira

waktu seseorang serabut memikirkan permasalahan
aku tahu untuk berkata bagi meringankan fikiran mereka
sama ada membantu mencari penyelesaian
atau membantu mereka untuk tidak terlalu memikirkannya

tetapi,
aku juga tahu untuk berkata sesuatu yang menikam
waktu aku mula kecewa dengan beberapa golongan manusia

and during that time,
I wish yang aku tak terlalu bagus menyusun patah2 perkataan

ianya hanyalah sesuatu dalam diri aku
yang kadang-kala banyak membantu diri sendiri dan juga manusia lain
dan kadang-kala ia juga mampu memusnahkan dan menghancurkan 

ya 
betul, kelebihan kadang-kadang mampu 
memeningkan

mungkin,
aku hanya perlu belajar cara untuk mengawalnya



No comments: