Monday, April 25, 2011

"kalau saya tido sila tendang saya sebab esok saya exam"

dari kecik2 lagi kan kita selalu disogokkan
dengan cerita hero dan penjahat
power ranger,otromen and bla bla bla
itu gambaran dunia tu sebenarnya..
dan sedar tak sedar kita membesar dan mempunyai satu tanggapan
bahawa dunia ini ada manusia yang jahat dan ada yang tak

aku rasa kan semua orang ada part jahat dan baik tu dalam diri
ada je genetic tu
cuma yang mane dominant
jahat atau baik
persekitaran juga memainkan peranan penting dalam menentukan
baik buruk manusia tu...tak hanya genetic
macam the way kita dibesarkan,tempat dan manusia y membesarkan kita

tu lah macam yang aku pernah baca dalam 1 buku cerita

"aku berada dalam gelap,
tak ada yang mahu menarik aku utk kembali pada kebenaran,
yang ada,kesudian mereka mencaci buruknya aku sbgai insan ..."

tu lah kan..lebih kurang lah ayat dia (aku dah tak ingat sangat dah)..
kdang2 tahu je yang nk jadi baik atau buruk itu pilihan di tangan masing2
tapi kadang2 huluran tangan dari sekeliling juga perlu
sebagai permulaan mungkin,atau pemberi semangat untuk terus berusaha itu

note:
esok exam oi,tapi sbb mengantuk maka aku mengarut
gud luck utk writing paper yang last

No comments: