Monday, May 30, 2011

kongsi-kongsi ya!

orang selalu silap sangka
Aku bercakap/berdebat atau menegakkan prinsip bukan kerana aku ingin menang
Bukan kerana aku ingin katakan aku betul
Bukan ingin khabarkan yang kau salah
Aku dengar kata-kata kau,dan aku pegang pegangan aku,
Kalau tidak mahu bersetuju dengaku,tidak apa
Kalau tidak mampu buatkan aku bersetuju denganmu juga,tidak mengapa
Kita berbeza pendapat,namun kita tetap sama
usah panjangkan,usah jadikan itu alasan
cuma kita perlu bersetuju untuk tidak bersetuju
yang masam muka,gaduh segala bagai tu kerana apa?
salah satu
tak bole menerima pendapat orang lain
atau..tak bole orang lain tak terima pendapat dia
...haih...
ceritalah,berikan pendapat kamu,bentangkan yang kamu tahu
kerana aku berprinsip dengan apa yang aku tahu,kamu juga bukan?

yang aku tak tahu??yang kau tak pernah tahu??
siapa yang mahu khabarkan,siapa yang mahu fahamkan,
itu lah gunanya teman kan....haih

-Outsiderz-

2 comments:

ema said...

itu ego seorang manusia...
yg sebenarnya x bermakne ape...

mengape bermasam muka...mungkin,
x mau kalah...
or, x tahu bagaimana mahu mula...

to start something is difficult,
to keep it still...thats the hardest.

nak makan nugget milo...

Outsiderz said...

tentang nuget milo...
saya tak pernah makan...
tak pernah rasa nk makan..
kenapa mesti nuget milo..
makan lah nuget saja atau milo saja..
haih..
tentang ego manusia..
saya juga ada yang itu