Thursday, May 19, 2011

pada cikgu-cikgu yang bertanggunjawab...selamat hari guru

Aku nekad,aku sudah tidak dapat bertahan lagi

Jika aku kekal, aku yakin aku tidak akan dapat apa-apa

Lantas aku kemaskan segala macam yang patut,

Letakkan kunci bilik di kocek baju kurung,ketatkan ikat tali kasut,betulkan tudung dan melangkah keluar perlahan

Aku pandang kembali ke belakang,

Beberapa pelajar perempuan sedang tekun bermesyuarat di belakang kelas

Beberapa pelajar lelaki sedang sibuk menulis

Tanpa kata,aku melangkah laju meninggalkan semua menuju destinasi

Sambil menyanyi riang di atas katil double decker kawan aku,aku membelek-belek novel ‘pilot cafĂ©’ karangan ahadiat akashah

Tiba2 dari sisi mata aku menangkap sekujur tubuh sedang berdiri..

“kamu disini ye,pergi balik kelas belajar”

“alah,teacher …malas lah….eh! kenapa teacher bole ada kat bilik saya ni”

“saya round2,bertugas minggu ni,saya da agak kamu memang ada kat bilik..cepat g kelas"

Sambung baca ahadiat akashah di kelas 4 sains…

"SPM tahun depan,tahun ni selesaikan masalah jiwa dulu"

No comments: