Thursday, June 16, 2011

ditaip dengan emosi kacau bilau

cuti yang lalu....ya tentang yang telah berlalu

kelas yang kejap2 blackout,kejap2 ade balik,lepas tu black out balik
dengan lec dr doc punya lah classic,tulisan atas slide kecik2
dengan kaler hitam putih,suara senada..punya lah bosan lec
kelas pulak punya lah panas...aku main2 pon still bosan
tu tentang kelas..
balik kelas berlari2 lari melintas jalan dekat bulatan
dengan hujan manja turun dari langit tuhan
haih....
dalam kete,dengan mengantok dengan penat,
semua rasa mai,tersenguk-senguk dalam kete tahan mengantok
balik je p usha arshad,ada calar sikit..haih makin naik darah aku
naik bilik solat kejap,dan bukak laptop.
ni satu hal lagi..laptop pulak keluar blank kaler je..
usha punya usha....akhirnya dapat jugak aku menaip post ni
dan ianya ditaip dengan penuh emosi 'tak puas hati'...

***********************************************************
hari ni jumpa budak perempuan 13thn di wad (pneumonia)
yang mak bapak divorce sejak kecil,
tinggal dengan maksedara,mak sedara sekolahkan dia,
pergi kelas jalan kaki sejauh 1 jam,
jarang2 jumpa mak-ayah-adik beradik yang lain
yang nk cakap2 pon takut-segan-tak percaya
yang pernah tercicir pelajaran kerana tidak mampu dulu
yang tarik emosi aku waktu pagi2 lagi...bila aku tanya
'ni besar nanti ni nak jadi apa ni,ce cer ce cer...-sambil gelak2-??"
"saya nak jadi doktor,macam kakak-sambil sengih2-"..
".................-terus aku tersenyap-"

betapa aku ni adalah manusia yang bertuah,
yang punya macam2 yang kebanyakan yang lain tiada..
moga Allah akan tetapkan hati aku ni di jalan-NYA
percaya-mengharap dan yakin pada kuasa-takdir DIA..

2 comments:

nadiahnadho said...

nice one!!

org ckp dunia medik ni medan dakwah terbaek..org ckap la..nk prove kn atau x,we decide it

jom discover!

Outsiderz said...

orang cakap juga budak medic tak ade life...

tapi memang life kita camni kan...
dan ini juga hidup....

medan dakwah??
sama-sama kita buat...
i/Allah moga dipermudahkan...