Sunday, June 12, 2011

Dulu rasa ini menggelamkan aku,Kini aku tenggelamkan ia..


boy: aku betul2 ikhlas mencintai kau,kenapa kau tidak dapat menerima?
girl: aku tidak pernah cakap kau tidak ikhlas...
boy: tidak cukupkah segala apa yang aku telah berikan??
girl: cukup..lebih cukup utk aku letakkan percaya..
boy:dah tu? apa lagi sebab kenapa kau menjauhkan diri
girl: bukan ikhlas kau yang aku ragui,cara kita ini,
kita ada agama bukan? dan niat ikhlas kau itu tidak dapat menghalalkan cara ini
ini salah wahai lelaki ..
boy:..............
-tiada kaitan dengan mana2 manusia yang hidup/meninggal dunia-

mungkin sedari kecil lagi kita da tau cerita2 cinta 'abadi' konon ini.
romeo juliet,titanic,Qaisy dan laila,dan sebgainya..
maka kita mula menyalah tafsirkan kata 'cinta' itu..
kita mula meletakkan cinta itu teratas melebihi perkara-perkara lain..
haih...
kita lupa Tuhan itu melebihi segalanya...

cintailah sesorang itu kerana Allah,ya sayang!!
secebis rindu aku kirimkan pada si lelaki di sana...
moga kau berjaya menjadi seorang pemuda yang berdiri teguh atas tiang agama..
semoga Allah merahmati kau sentiasa...

-outsiderz-

No comments: