Wednesday, March 9, 2011

berbaju hitam berseluar khakis cokelat..eh!!

sekrang ada satu perkataan y sinonim dengan aku
lapar.
asyik2 lapar,study sekejap lapa,tido sekejap lapa,kuliah sekejap lapa
tak buat apa2 pun masih lapar.

pagi tadi...
aku bangun pagi,lebih kurang pukul 2 macam tu
melangkah kaki keluar toilet utk ke bilik air,isyak belum ni
di pintu bilik air terjumpa sorang mak cik
dengan selamba badaknya aku tegur
"mak cik,buat apa pagi2 ni"...aku bertanya
'mak cik tunggu anak mak cik"....mak cik membalas
"oh,anak mak cik tinggal di bilik mana?"
"sana"...sambil tangannya lurus menuding ke bilik aku

monolog dalaman:bilik aku,ada 3 orang j lah dan semua orang semenjung
tapi mak cik ni orang sabah...aku da start seram dah..seram seram

"oh,bila lagi anak mak cik masuk universiti ini?"
"tahun 1994,mak cik bangga dengan dia,lama mak cik tunggu dia"
"oh............"

eh eh,mak cik dah hilang...magik betul

ini bukan kisah hantu,ini adalah kisah betapa kasihnya seorang mak pada anknya
dari tahun 1994 mak cik tu tunggu anak dia di depan pintu dalam hostel ini
sekrang da tahun 2011..
biasalah kan,mak tu bole j jaga berpuluh-puluh orang anak
tapi,anak belum tentu dapat jaga seorang mak

i/allah aku dikurniakan hati utk jaga ibu bapa aku

p/s:aku mengarut sbb terlalu lapar

2 comments:

minico0per said...

sies d0p mida jmpe mkcik tu?hehehe..mcm2..

zman skrng rmai ibu y lahirkan tuan..

Outsiderz said...

ye betul tu..
saya memain je lah akak oi