Thursday, March 3, 2011

dedikasi untuk ayah


subuh yang hening dan sayu jugak
ya..dah 10 minit azan subuh-tapi aku belum solat lagi-

orang cakap kalau tiba2 kita teringkatkan seseorang
maknanya org itu juga sama-sedang mengingati kita.
sedang asyik membaca autoimmune disease punya slide
ingatan pada ayah tiba2 datang mencengkam kuat

dapat dirsakan, kehadiran ayah dekat dengan aku,
gambaran beliau sedang menghirup tea
y aku tangkap-semat-lakar dan gam dalam kepala bulan 9 tahun lalu
tidak pernh hilang dalam ingatan
kekal subur ia disitu,serasa masih baru semalam aku melihat dia menghirup tea itu

rasa sedih,rasa bersalah y aku cuba get rid datang tnpa halangan
rasa bersalah y aku tahu aku yang patut dipertanggunjawabkan

selama 21 tahun aku hidup,
segunung kasih sayang ayah taburkan,ayah sematkan
utk jadikan aku manusia y ada nilai.

almost 2 year aku disini
adakah apa apa y aku buat,y aku telah usahakn ini
berbaloi dengan usaha ayah utk sekolahkan aku..
usaha dia utk jadikan aku bernilai usaha beliau utk memanusiakan aku

sory and thanks for everythin u do for me ayah
saya dah cuba jadi anak y baik utk ayah
if tak cukup,itu adalah seadanya saya..

..rindu ayah damn much..

No comments: