Sunday, July 11, 2010

perubahan


erk...
ye lah kan,,,everythin' berubah..
kdg2 perubhn tu bgus..buat aku syum2..
tapi kdg2 ianya buat aku rasa...sedih-tk tnteram
tapi...
ianya kn ttp berubh..
sama ada aku nk-tk nk-gmbira-sedih thp kritikl...
ianya kn ttp jadi...
so...stlh agk lama hdup dgn izin Allah ni..
aku da blajar trima prubhn..
perubhan minggu ni :
1.aku pindh blik
2.rumate baru,n semua baru bagi aku
3.blajar kt tmpat baru
4. da agk baik dgn bdk kos sbb health promo...so weird j rasanya..
5. erk,,i'm senior.
(bnde cm simple,tp ianya perubhn y bawa arti y besar)
second part
so...bila aku dok melepak tepi2 pantai..
bilamana aku dok mlepk dlm blik smbil sapu2 bilik
aku sedar j..
y aku da besar,,mgkin aku pon tk sedar sebenarnya..
tup tup sedar....
tapi aku dpt liht dri sekeliling..
mana....
adik laki aku dulu y tak tahu apa2,y tahu main j...
da pndai berckp pasal hukum,pasal tnjwb dia,psal hrpn dn fikirn dia..
dan
along aku,next 2 month akn msuk kerja...!!!
y dok merangkk n mengis bila tk dpt apa y di impikn dulu (adik2 aku)
skrg pon da besar..
sorg da msuk mnegh,da pndai dh buat itu ini..hak hak
sorg lagi akan msuk mnengh ,y ni pon da pndai dh nk pakai baju matching2...
y last,y satu ketika dulu
mesti kena dukung kalau nk g mana-mana..
dah pandai malu kalau diusik dgn pompuan2 kelas dia...
ye dan btol...
semua dah besar..
tiba2 j rasa bahu aku bert...tiba2 j rasa aku kena buat..
kena jdi contoh y bgus utk adik2..
kena bgi dorngn,agar bila rebh..mmpu lah dieorg bangkit..
kena tnya pndpt dieorg,sbb aku tk nk dieorg hidup utk dunia shj..
kena pstikn,tiada y terjtuh dlm lubng hitm..
kena pstikn hati mrk kuat-utk hdup dlm dunia skrg
kena pastikn mrk tk derita sorg2
ayah .......umi....ada...
tapi...aku .....sdara tua mrk...
aku...
y perlu tolon umi ayah aku
y perlu jaga mrk..
kerana itu adlh tanggunjawab aku..........sbagai
anak-kakak-adik-kawan jg pd adik2 ku-
erk...syg semua..
kita sama2 kejar kebhgian dunia akhirat
and redha umi ayah yer...
sbb..
redha allah letak pada redha mak bapak
(syariah islamiah form 5=ustazah rokiah tengah)











No comments: