Wednesday, September 21, 2011

itu lah dia...

aku ke pasar, mencari telur penyu dan sedikit buah tangah untuk dibawa pulang
pulang ke kampung halaman..
dan dipasar yang penuh dengan bermacam jenis manusia itu
ketika sedang berjalan sambil mencari-cari itu

aku terkejut pabila ada seorang lelaki memegang bahu aku
sepantas kilat aku merubah posisi badanku 180darjah
dan sekarang aku bertentangan dengan dia,
seorang lelaki yang tinggi hingga aku hanya setinggi dadanya
berjanggut nipis,rambut yang pendek,dan berbaju kemeja putih kotak-kotak
dan dia hanya tersenyum padaku....
manakala aku sedang berasap dengan tindakan beraninya memegang bahuku...

lelaki itu: hai,sorang je..
aku: hei punk,do I know you?
lelaki itu: u don't ,but I do..
aku: erk....(sudah-sudah,romeo jatuh dari langit mana pulak ni)
lelaki itu: u better remember me,before i make you..
aku:(siapa pulak y cakap omputih tengah2 pasar ni),serius saya tak pernah nampak kamu..so,you better go
lelaki itu: sure,I will go as u wish..but remember this
sambil halakan jari pada aku
you're mine...

dan,dia tinggalkan aku terkulat-kulat memerah otak cuba mengingati
siapakan gerangan lelaki itu...
bagaikan jembalang kan??tetiba datang harukan perasaan aku

gile scary... itulah mimpi semalam
selepas tidak berjaya menjawab exam dan tidur dalam keadaan kesal ..

note :aku lupa, aku baca ke tak ayat kursi semalam sebelum tido..

5 comments:

homosapien said...

aku rasa mu xdang nak baca ayat kursi tu sebab xsmpai 5 minit, aku dah dgr bunyi pelik dr tepi dinding....(',')

emy|farid said...

petanda jodoh? hahaha

Outsiderz said...

homosapien: aku baca,mungkin juga dalam mimpi

farid: jodoh??
i'm not going to fall pada lelaki y 'lepak' je pegang bahu pompuan....

deanna said...

scaryyy you. tapii at the same time, sweet lahhh jugak. maybee itu petanda, bakal ada yang menyapa hatii kamu walau bukan dgn keizinan dan kemahuan kamuuuu. haaaaaa

Outsiderz said...

deanna:
kalau yang datang itu dari tuhan untuk mengukuhkan lagi kaki saya pada jalanNYA...
saya tadah dengan tangan terbuka dan dada yang lapang..

but hopefuly la,
lelaki itu bukan golongan romeo lah,sbb saya tk suka utk jadi juliet