Thursday, September 15, 2011

kesian...


kalau tidak tahu sedang diperbodohkan
aku akan bersimpati dengan kalian
tapi kalau sudah tahu sedang diperbodohkan,
aku simpati kerana kalian tidak ada rasa simpati pada diri sendiri
dan tidak punya inisiatif untuk tidak lagi diperbodohkan

...jaga diri sendiri lah babe..


ada baca cerita tentang mat indera??

cerita tentang mat indera ni tidak lah terlalu menarik,
cuma bila difikirkan ianya sejarah yang dialter-dilupa....
maka....aku kurang senang
mengenai matapelajaran sejarah
sejarah adalah subjek wajib untuk SPM dan diajar secara sistematik
sejarah diajar agar kita belajar dari kesilapan dan
juga supaya adanya rasa sayang pada tanah air
...
dan sekarang ada ura-ura mengatakan yang buku teks sejarah itu,
ya..sejarah yang aku belajar selama 5tahun itu adalah 'tidak benar'
yang mana ada cerita, ditokok tambah,ada yang dikurang dan di alter
so,selama aku belajar ni,aku baca kisah dongeng lah??
haih...dan sekarang baru aku tahu..haih
......
tak apa lah,
next time kena lebih berhati-hati sebelum mempercayai

Note:
doakan saya ya teman2,next week adalah minggu exam
doa itu wireless..

No comments: