Friday, September 24, 2010

kekurangan


mcm dah takdir aku slalu berjumpa dgn org y tk perfect..
slalunye lah.
tak perfect, hdup y srba kekurgn,
kasih sayng
'mak aku tk pernh kisah sal aku'
'aku ade j abg,tapi aku pon tk tau dia kt mane skrg'
'aku tk rasa,ayah aku syg aku,dia mane pernh tnya aku apa'
harta benda
'aku tk leh pergi ar,tk ade duit'
'ayh aku sakit,so aku kena kerja,adik2 aku ramai lagi nk sek'
perhatian
'tak ade org kisah da,so aku pon da tk kisah'
'kau ckp seng, y sorg2 skrg ni aku bkn kau'
'biar lah,aku cari hdup aku,family pon da bkn cm family'
ilmu
'aku nk blajar,tapi'
'aku tk rasa blajar tu sesuai lagi utk aku,aku giv up,tQ sbb ncht aku'
"nth.aku nk kerja'
'aku tk suka lah blajar bnde ni,nk quit lah'

tk semua org lahir dlm keluarga y smpurna.
tk semua ade semua bnde,dan tk semua org fikir cm kita.
ianya mmbuatkn hdup berwarna
dan,manusia itu tk serupa..

utk kwn2:
moga kekurgn y ade dlm hdup korg ,kn jadikan korg lebih tabah,
mature,brani dan cekal..
Allah tk bebankan hmbanya,dgn beban y hambanya tk mmpu.
moga kita sama menjadikan hdup y tk perfect itu
satu hidup y sangty bernilai di mata mnusi,DIA n
of cos hati kita..
kasih syg ade dimana2,dan ada bgi y mencarinya-hlovate-
...amin..

'

No comments: