Sunday, September 12, 2010

plan or flow??


aku hnya menulis apa y dtg dari hati... aku akan terus menulis kern one of the motive aku tulis blog..adalah berkongsi pendapt and mencari seramai mgkin..
manusia mcm aku!!

aku dgr berita...ade sorg budk medic,thn 5 excident..and mybe lumpuh..or mybe tk dpt dh nk continue dia punya study...aku rasa rendah ...aku rasa lemah,,6 months to go...be a doctor,, and benda ni jadi..even aku tk kenal tk pernh jmpa pon boy tu..tapi aku doakn dia baik2 sahaja, moga dia selmt and jadi seorg y tabah...

aku tau,bila aku lngkh kaki msuk medical skool itu tkkn bermkna y aku kn keluar
dari sini sbgai seorg doc,,
mgkin tk smpt,
lau ditkdirkn turun j dari flight,terus kena lggr kereta (ngeri kan).
tapi mcm2 bole berlaku..
satu bnde y tak akan dpt dicapai adalah masa2 lepas,
dan y tk pernh diketahui
adalah masa depan
dan impian akn tinggl impian,dan aku akn jdi kenngan..
dlm hdup byk j y unexpected berlaku,dan ianya terus berlaku..
kadang2 bagus j jadi org y hdup ikut flow,
apa y berlaku,terima j, and try our best tok hdup hepi dgn bnde y dtg
tapi adakah aku sorg y mengikut flow,and biar hdup y bernilai ni mcm tu j??
adakah ??
org2 y pndai2 (kot) ckp,failed to plan=plan to fail,
so mcm mane pon,kena plan hdup, plan y terbagus,
even kdg2 aku hrp outcome nyer 180...tapi y kuar 18 j..
and during tht time,rasa sakit,rsa germ semua de..
to make it clear,macm ne rase if bnde y diusahakan slama 5 thun..
dah bagi smua daya,dah buat sehbis baik to make it
dah mitk dgn dia..
boom...hilang dalm satu hari..
hdup ikut flow@plan hdup..???
tunduk merenung diri,adakh bnde y diusahakn itu
baik utk dunia, baik utk aku!!
DIA y tau sglanya...

sebb aku tk leh lari dari kenytn,the only thing y aku ade adlh hadapinya
aku dah pent dah dgn rasa trkejut..
ye lah lau trima brita y buat rasa pembuluh darah pecah..
memang lah jadi hijau muka..
tapi kena percaya,and kena tadah dgn dua2 belh tgn y terbuka luas..
hidup sbagai hero,,dan dlm hidup jgn takut

rasa kgum timbul pabila liht org y tk lengkp hdupnya msih hdup dgn gmbira.
dan rasa kagum itu berbalik pada PENCIPTA nya..
y ciptakan manusia tabah itu..
sekian..



No comments: