Wednesday, July 27, 2011

Mr XxXx 2

buku-buku bertaburan
kertas -kertas terbang melintasi kepala ditiup angin petang,
aku kaget,aku kemaskan ia perlahan-lahan
ya...penat seharian bekerja,kubuang pandang pada tingkap
menghala ke laut...
disitu dunia aku yang kedua,yang ada tapi tiada

dedaun kelapa melambai-lambai manja angkara tiupan halus bayu petang,
anak-anak kecil berlari di pesisir pantai
dikejari deras oleh si ibu diperhati tenang oleh si bapa
pasangan kekasih masih lagi dibatu-batuan tinggi
memeterai janji membina mimpi
bergelak ketawa,lagaknya dunia ini mereka punyai
nun di lautan biru,nelayan masih sibuk mengintai hidupan laut
mengharapkan secebis rezeki tuhan,,utk dibawa pulang
mengisi perut-perut kosong,anak2 kesayangan

...aku..
ada diantara mereka,
diantara ibu dan bapa,pasangan kekasih dan juga nelayan2

cuma aku...seorang tidak berteman..
hei sayang....mahukah berjanji?? ,jadi teman aku sehidup semati..


No comments: