Tuesday, August 9, 2011

I feel so low,fear to show..don't want to go


aku menulis kerana .....
aku menulis untuk memahamkan orang tentang aku
dan mengkhabarkan fahaman aku tentang orang dan kehidupan
maka,apa yang aku tidak tahu/silap khabarkan
perbetulkan aku...

satu lagi... tulisan ini adalah seni
tulisan ini adalah aku,
dimana aku bebas bercerita dengan apa sahaja gaya bahasa tentang segala macam jenis rasa
dan kamu semua bebas untuk mentafsirkan
apakah rasa itu,kenapakah aku merasa begitu
dan simpulkan ....
...manusia jenis apakah aku ini...

aku bukan cuba merubah pandangan sapa2 pada aku
aku cuma mahu merubah pandangan aku tentang diri aku

macam yang sekarang,aku di sandakan kini
berinteraksi dengan ramai orang
berjumpa dengan ramai orang,bergaul dengan berbagai jenis perangai
lagi setengah tahun aku akan balik ke KK.
dan lagi 3 tahun aku akan balik ke negeri aku
bergaul dengan orang negeri aku kembali
selepas itu mungkin aku akan ke tempat lain pula..
dan aku akan jumpa manusia lain pula..

membazir kalau aku habiskan masa hanya utk
merubah pandangan segala jenis
manusia2 yang hadirnya cuma sekejap dalam hidup aku ini,
....touch and go...
aku hidup dengan kamu disekeliling sebagai penyeri atau pemusnah

...itu je...
aku percaya y Allah temukan aku dengan seseorang itu kerana
dia mahu aku belajar sesuatu....

pada yang datang,tidak kira dari mana,
menghulurkan bantuan,memberi peringatan,aku hargai kalian..
moga rahmat Tuhan selalu bersama kalian
pada yang datang membawa masalah ,
membawa kesusahan,menyakitkan hati aku,merumitkan lagi hidup aku
terima kasih juga pada kalian
dengan hadirnya masalah (kalian) aku menjadi manusia yang lagi kental
moga Allah permudahkan hidup kalian

hidup yang selalu gemilang,
tidak juga dikatakan sempurna bukan???
....yang penting rahmat dan redha Allah....

dan aku rasa,aku masih sangat jauh dari itu...
dan biarlah ia tinggal sebagai rasa..
hanya sekadar rasa..

note:
pada yang pernah buat aku kecewa dan menangis..
tak ape...itu takdir Allah...dan aku belajar dari itu,
dari rasa itu dan dari perbuatan kau itu..
i take it positively now on..
itu je kan??

No comments: