Monday, August 8, 2011

yap....painless life!!!

hari ini,aku tido berdiri,penat punya pasal..
sedang sibuk prof bercakap,tiba2 aku tenggelam.
alam sunyi,aku terawang-awang..
5minit selepas itu ,baru aku sedar betapa bisingnya sekeliling
yang aku sedang tido in the middle of class and didalam ward
..haih...hidup,hecticnya..

malam ni kena tido awal,kena cari semangat balik untuk esok
standard lah semangat turun naik tu kan..??
benda2 macam ni bole mintak Tolong Tuhan je...

painless life ni walau aku tak mintak,tapi DIA bagi...
tak ke banyak punya derhaka kalau aku refuse utk terima...

kawan2 ada je bersepah..tapi .mereka pun sedang menolong diri sendiri ...
salah satu conversation tentang 'hidup' dengan kawan aku

"salah satu benda yang terus buat aku keep moving adalah biasiswa,
biasiswa yang JPA bagi ini duit rakyat,
duit sedara dan juga bukan sedara kau yang bayar cukai tiap2 tahun
kalau kau membazir,persiakan duit tu,tak amanah kan?
dengan sapa kau nak mintak maaf nanti,
dengan seluruh rakyat mesia???...hahahaha...
jadi belajarlah....tu memang tanggunjawab kau
benda ni sampai kat kau sebab Allah tahu kau mampu.
cuma kau kena usaha dan figure out camne nak buat,
camne nak selesaikan...
memang susah...tapi possible..."

note:
2minggu dihospital,2 patient meninggal..
putus jarilah,kena cucuk kat tangan kat tengkuk lah,darah situ sini,scary lah jugak
... dan aku stress lah... a bit....
lalalalalala....haih....lalalalalal

No comments: