Sunday, February 6, 2011

ciptaan Allah itu sangat sempurna tidak hanya pada zahirnya

terlalu banyak gambar,sampai tak tahu nk upload y mana utk di share2 kan

ni adalh rumate2 ku y tersayang.wargh semua semangat
nak sampai puncak
dan memang sampai puncak pun...
kamikan hero,dan kental

ni puncak kinabalu,2.7km dari Laban Rata(tempat tido),
masa nk naik tu suhu 6 darjah,shaking2 kot badan.
mula lah fikir,apa kebenda lah y aku kejar atas puncak ni...tapi puas kot
bila sampai dan dapat sembahyang subuh ..
sujud j,sejuknya batu tu sampai ke seluruh badan,bukan hanya dahi
di puncak,suhu -1 je...
rehat,rehat..
kayu yang dibeli dengan harga rm3 tu dikira teman paling rapat sepanjang pendakian
tak ade kayu tu,lagi dasyat lah kehidupan saat tu..
take rest dengan muka kontrol walaupun penat sampai aku mula rasa menyesal
kenapa lah aku tk bagi potter j beg ni,berat cam anak gajah dah rasanya atas belakang
but ok j...tak mati pun...sengal2 badan j.
perjalanan dari mersilau ke laban rata sejauh 8.2km dengan sejuk,hujan.
oksigen y tipis,dan beban atas belakang buat aku bangga dengan diri sendiri..
jauh tu babe...mental babe,mental kena kuat

nak naik gunung pun kena pakai tag,sebagai pengenalan.
siap ada nama dan no siri lagi...gila skema..
dan aku memang pakai sepanjang di sana..
sejak datang sini,dah mula bole terima erti disiplin dalam kehidupan
we have to kan??
ini lah kami,3rd and 2nd year medical student,y agak gile
sebb tetiba j nak naik gunung,menambahkan sakit badan,
tapi bagus j,kalau masuk u KL,alamtnya naik panggung wayang dan mall j lah
i love nature,aku suka suasana sejuk,that why aku tercampak di sabah.
Tuhan tu tahu apa y kita tak tahu..

done...
entry ekpedisi ke Gunung Kinabalu,Sabah
by Outsiderz
aku memang medical student,tapi sekali pandang aku kutu j..

No comments: