Saturday, February 26, 2011

laksanakan,kekalkan,kukuhkan,jadikan amalan

kamera 7.1mxp,jenama tk glemer..mount kinabalu
photo by outsiderz

segala apa y aku catatkan disini bukan lah bole dipercayai sangat
sebb aku hanya ada satu sumber..
kepala aku sendiri
jika silap/terlupa/tk tahu/kurang arif- maka agak kurang betul apa y aku catitkan

dalam kuliah2 subuh antara tahun 2003-2007
y mana aku selalu tak pergi,
kalau pergi,selalu tido belakang langsir
aku ada ingat sedikit-gila sedikit apa y ustaz2 ceritakan

seorang sahabat ada bertanya
apakah amalan yang paling disukai Allah??
lalu Rasullah menjawab
"amalan y berterusan,istiqamah walaupun sedikit"
sape y meriwayatkan,,sies aku tk ingt..
nak tahu banyak baca buku hadis lah..goggle pon bole

oh entry ini sambungan y lepas.

selepas merancang......(baca tajuk entry)
berjaya tak berjaya tuhan tentukan...tapi berkat itu akan ada
y mana tuhan y kurniakan!!

No comments: