Thursday, February 24, 2011

sakit jugak kepala fikir2 banyak benda


bosan ekoran tak henti-henti menelaah dari pagi tadi.
maka aku mula berjalan di alam maya ini..

setelah bersoal jawab dengan beberapa manusia
y aku tk pernh tahu nama,tk pernh tgk muka
dan tak tahu apa2 kecuali nama samaran sahaja..
aku belajar sesuatu,aku faham sesuatu

kejujuran itu adalah teras,
tapi tk semua benda/tak sepanjang masa kena jujur
tambahan kalau kejujuran itu akan lukakan hati banyak pihak
akan menitiskan air mata y banyak
it's not a sin to telling lies kan..??

kita rasa kita da cukup jujur dengan semua orang,
espcially mereka-mereka y kita sayang
dan dalam situasi aku sekrang,ummi dan ayah itu y aku julang
yang mana mereka selalu mahukan y terbaik untuk aku
dan mereka selalu mahukan aku gembira...sentiasa.
itu pihak mereka..

so,kalau aku tak jujur dengan mereka pada beberapa tempat
aku fikir itu bukan satu kesalahn
if u're pretending to be hepy,for the sake of ur family
itu bukan tipu...itu bukan munafik..itu bukan tk jujur..
kan???

ada dua pilihan
confess,atau teruskan ia begitu,
begitu y bole dipanggil tidak jujur,munafik,atau tipu
sama ada aku y kecewa,atau family aku
sama ada yang akan menangis itu aku, atau ummi ayah aku
sama ada y akan terus tersenyum itu
aku atau ummi ayah aku

dunia atau syurga,
muka ummi ayah y senyum2 depan aku tu
aku tak tahu bila mereka menangis...
apa mereka jujur dengan aku??

apa mereka jujur untuk gundahkan aku??
jika tak..
maka aku juga tak..
jika ya pun ..!!!
aku akan tetap tak...

No comments: