Saturday, December 18, 2010

apa dah jadi sebenarnya??

1.cuba pakai baju kuning,kau akan rasa kreatif dgn kaler tu..aku rasa camtu
2.tu rumate aku
3.dah byk kali aku g sini,dan tiap kali mesti rasa nk terjun lepas tu aku
sabarkn diri(dalam kan-patah kaki kan-ada obor2 kan)
semua tu benteng agar aku tak buat gile terjun ke dlam laut
hari ni aku habiskan masa pagi- lepas bgn- time tgh sarapan tu dgn baca post2 y lepas
ok...gila sastera..atau gila jiwang
sedangkan aku baca hikayat hang tuah ,malim deman dan segala mcm buku sastera
waktu zaman sek menengah
dan waktu tu aku tak ckp sastera,karangan bahasa melayu selalu pulak kena re-do
Bi,lagi lah sakai, arabtinggi kira C tu pangkat paling tinggi aku pernah dapat tau
senang cakap semua jenis bahasa aku hancus lah
sekarang time tengah mengadap patho and pharmaco y
kebanyakannya guna ayat skema,gila susah nk ingt term n susah nk faham konsep
bole pulak bakat sastera aku y terpendam muncul.
heran di situ
kalau nk cakap aku ade inducer,cuba cakap part mane y induce aku??
trait??genetic??
oh,kenpa skrg baru terserlah..
aku cuba ingat2,mak bapak aku tak ade lah y jenis jiwang karat
nyanyi lagu,bagi bunga2,atau cakap ayat indah bahasa

ok..
lagi konfius,aku suka math y tak ade huruf...y ade number j
setahun form 4 aku ponteng kelas addmath sbb
aku malas nk masuk kelas-jiwa kacau-tgh kecewa-kesal-sebal
(ok bukan kelas addmath j aku ponteng,semua kelas kot)..
dan setahun form 5 aku belajar balik y aku tinggal dan y aku kena belajar.
bole j dpat A1..
form 4 aku tk belajar,form 5 aku belajar math,physc and chem j..
mana ntah aku belajar sastera..tak pernh belajar kot
flashback
selepas ditangkap oleh cikgu kelas kerana ponteng kelas est
dan aku g bantai lepak dalam kelas sastera
cikgu tu tanya
"awak nk masuk kelas sastera or nak stay kelas sains?"
dgn yakin aku jawab "saya memang dilahirkn utk jadi budak sains".
and then cikgu tu gelak..dan cakp
"awak ni budak palin pelik y saya pernh jumpa,rajin pulak ponteng kelas saya,
masuk kelas lain".
erk....nasib baik dia tk mengamuk

aku suka j lepak sini and belajar sainc...
lepas tu aku gaul dengan sastera..
takkan melayu hilang di dunia.tiba2 kan..hak hak hak
kalau aku tak cukup merepek dalam entry ni,korang bole induce aku lagi.
lepas ni aku nak merepek sampai korang takkan faham satu pon..
haram nk paham!!

No comments: