Friday, December 3, 2010

patience is also a form of action

pada mereka yang tenang itu dapat mereka adakan
pada waktu yang bole dikira tegang..
aku kagum..
kerana lumrah y aku perhatikan,manusia itu cepat melatah...
manusia cepat bertindak,
aku tidak mengatakan bahawa kau hanya perlu duduk dan melihat,
cuma tindakan y dibuat selepas pengamatan y teliti itu aku lebih utamakan
aku syorkan yang satu itu ..lihat,fikir dan bertindak
yang terjadi tidaklah besar mana,
tapi cerita yang tersebar besarnya buatkan kau terduduk..
terduduk..dan kau melatah lagi..
itu cerita aku tentang sabar y aku juga mahu raih dalam diri
mahu kekalkan dalam hati.
kau mahu perbaiki diri kau,itu bukan mudah
tapi utk rosakkannya,bntuan dari syaitan itu selalu akan datang
bukan aku menyatakan bahawa Tuhan hanya membiarkan hmbanya
tapi...usaha y setimpal perlu ada utk kebaikan y setimpal y kau ingin gengam
istiqamah itu lebih susah utk diraih bukan
menetapkan hati utk sesuatu perkara..tetapkan..
bukannya semudah kau berkata-kata..

masih lagi cerita tentang rasa sabar yang aku ingin raih
masih belum habis
utk mewaraskan pemikiran tikamana lojik telah terbang
samaada kerana terkejut,termarah,tersedih atau terterasa..
bukan senang..
tambahan bilamana berita yang menghempap tidaklah pernh disangka akan tiba..
maka jika langkah diambil sebelum waras kembali mendominasi diri
aku tak harap..tindakan itu hemah
jauh dari hemah..
utk mengawal diri sendiri,kadangkala lebih susah daripada
mengawal mereka2 disekeliling.
opss...aku tak pernh cuba mengawal yang disekeliling
kerana utk mengawal diri sndiri pun/
kadang2 aku kalah..

optimis:
pinggirkan yang tidak senang terus dari hati
kau kekalkan ia disitu..
apa yang kau dapat??

the climb steep hills requires a slow pace at first
-William shakespeare-

shakespeare lah konon kan..konon lah..

No comments: