Wednesday, December 29, 2010

changes

tempat jogging ...
tiba2 j rasa sedih,bila ingat balik bnde2 lepas.
byk mana sakit,byk mana menyakiti
ianya adalah jalan2 liku utk membesar menjadi manusia
tu lah,aku lahir sbgai manusia byk lakukan silap salahnya
orang cakap,tinggalkan masa silam,hidup dengan y sekrang
tapi aku selalu jenguk2 masa silam,selalu plan masa depan.
1.masa silam tu lah y jadikan aku y sekrang
2.masa depan itu lh aku tentukan dengan tindakan aku sekrang
ianya 3 waktu y kaitannya sekukuh ionic bond
tapi mustahil utk kumpulkn semua waktu itu satu masa..
kita lalui,rasai,dan kita tinggalkan menjadi kenangan

tanpa aku sedar pun satu hari nati aku akan rindui saat ini
saat dimana ,aku bangun pagi2,buka laptop,tulis post mcm hari ini..
dimana aku bole main2 air laut dan jalan2 masa cuti
tiada y kekal tanpa perubahan bukan
tiada bukan??
sbb tu kot aku sedih,sebb byk y rasa sayang2 tu dah kena tinggal
masa akan pudarkan rasa,akan pudarkan ingatan,dan juga perasaan
dan y tinggal,adalah masa sekrang
yang akan juga dilupakan bila kita melangkah ke masa depan

menyentuh tentang manusia,
banyak mana keyakinan aku pada mereka2 y aku tinggalkan 3,4 5 tahun dulu
bila aku jumpa kembali,mereka skrg ini adalah mrk y dulu itu
rasanya aku letak separuh dari seratus..itu j harapan aku
jangan letak expectation tinggi sangat,utk lihat semua org bernfas senang
itu macam dah satu rahmat bagi aku
walaupon time tu kau dah tk ingt dah nama aku..sengal punya kawan
mungkin aku y rasa mrk2 berubah,dan mrk merasakan aku y berubah
mungkin juga aku y berevolusi itu,dan tk kurang juga mereka
segalanya mungkin bukan

faktor kedua adalah persekitaran,
geng2 sekolah dulu tak bgtw pon mrk akan tahu,
just main kenyit2 mata bahasa isyarat semua akan faham apa y perlu dibuat
dan kini aku di sabah,ramai lagi bertaburan di merata negeri,negara
aku tk expect kenyit2 mata aku lagi 5 tahun akan fahamkn mereka
macam y mereka faham dulu..
mcm sekarang y tengah belajar sini,korang keluar praktis bndar-kampung
semua akan alter korang punya pandangan and pegangan
unless korang mmg konkrit y tahap delapan.

dan y tiganya pengetahuan,
pengaruh yang tk kurang besar dalam hidup manusia..
zaman sek dulu,belajar dengan cikgu-tempat-sylbus y sama,
memang lah lebih kurang sama fikirannya
sekarang kalau letak aku-bdk blajar sc tapi minor sastera ni
dengan kawan aku-major english n minor sosial tu
kata2 n fikiran aku tkkn sama dah dgn dia mcm dulu2..

y aku harap tk berubah,
rasa sayang y terbina dulu,kalau dulu ianya ikhlas,
aku tk perlu ragui rasa itu sekrang atau masa depan
tapi..kuasa Tuhan aku tidak dapat pertikaikan.

definasi konkrit bagi aku utk dimetaforakan adalah ,sesorang y tidak berubah
pendirian-perasaan-riak muka walapun tiba2
dia lihat kucing bangun dan pergi tampar anjing sampai anjing tu muntah.
pernah jumpa orang mcm ni???

note: sbb tu kot bila jumpa buku danielle steel y bertajuk changes
aku terus tarik and pecut ke kaunter.
buku tk ada lah best sgt,ia induce aku utk fikir lebih byk,tu y best

No comments: