Tuesday, December 21, 2010

serasa mahu lompat kelangit memetik bintang !!

gambar y tenang tika hati y kurang tenteram

hari kedua kelas y aku harapkan akan berlalu tenang
dikejutkan dengan berita gempak..
"oi,result sem lepas dah keluar,list matric number di papan kenytaan"
gila kolot cara annouce result..
apa ingat ni cite 3 idiot k,semua berpusu-pusu nak tgk keputusan.
bagi y tak lulus, kekecewaan atas ketidaklulusan tu...satu penyakit
dan,rasa rendah diri dan malu tu...lagi satu hal.
ye lah kan,satu sekolah bole tau result,tak ke psiko tu...

apa y terjadi pada aku pada sem lepas
dengan rasa y makin tebal tak sukakan apa y aku belajar ni
aku langkah kaki juga,..
kdg2 nmpk aiskrim budk sebelah mcm best,dan rasa y aku punya tak best
bila aku pergi beli....alah..lagi tk best dari tadi.
seboleh mungkin,aku usirkan rasa itu...
kerana aku tahu rasa tidak bersyukur itu
tidak patut pernh diam dalam diri aku..
tidak sepatutnya ada dalam diri
orang lain lagi teruk..... tak ade kaki,
aku,???
bole joging hari2
dengan pelajaran y sush bagi aku y tidak expert hafal menghafal
aku jadi fed up,hafal lmbt,lepas tu senang lupa
nak sabarkn diri agar terus menerus
berusaha bilamana lupa..... tu satu lagi masalah,,malas,fed up.
lupa,ulang,lupa ulang,lupa ulang

aku kira dan congak semua soalan dan juga jawapan
dan aku yakin akan faild 2 paper,itu kiraan pada bulan lepas...
dan bulan ini,pagi tadi,result tadi di depan board akademik tadi
result aku
unexpected
dan aku perlu senyum girang..

aku:umi da dapt result exam
umi: dah,gane??
(sebak j tiba2),aku akan menangis sedih dengan hanya melihat
kekecewaan org tua aku dari mata mereka..dengar dari suara mrk.
itu adalah sebab y paling kuat y bole buat aku rebah
aku:ok lah.
umi:allhamdullilah

note:
sastera kadang2 tidk logik,
mana mungkin memetik bintang kerana kecilnya bintng y aku lihat sekrang ni
kerana jarak...
sebenarnya besar kot benda bintang tu..lawa pun kerana jauh
tinjau belukar j tu.

No comments: