Friday, December 17, 2010

perlu ada tertib....

selagi umat islam berperang kerana tuhan mrk,
selama itu kita tidak akan menang
tutur feringgi ketika usaha mereka menjajah melaka
itu tahun 1511
dari cinta sufi-ramlee awang murshid

aku mencari G6 song by far east movemnt di you tube
but aku end up dgn
late p.ramlee....jgn tinggal daku
dengan botol2 arak terawang,aku kurang suka
sopan tu kurang atau mungkin telah tiada
jadi aku mencari y lebih sopan dan tidak keterlaluan
yang dulu2 sopan tu tinggi..

dulu melayu jahil agama tapi adat mereka tak lupa
sekarang agama dan adat dua2 tak jadi pegangan.
kerana itu
rasa malu itu makin menghilang
seksi2 orang2 dulu,kes buang anak tidak lah semeriah sekarang
aku fikir dan rungsing
apa lagi y akan jadi untuk 20 tahun akan datang...
apa lagi...

macam lagu maher zain -awaken
tak bole nk salahkan barat..
sebab pilihan tu di tgn masing2....

No comments: