Saturday, January 1, 2011

sambungan entry lalu..

dia: budak kristian group aku
aku: aku lah,budak muslim group dia

aku: eh,pinjam bibble kau jap.
dia: (dgn muka heran),kau nk buat apa??
aku: erk,aku nk tgk ayat,kau punya old k new testament??
dia: aku ada dua2..
aku: mana bole aku dapat bibble ni,aku nk beli lah
dia: ntah,aku kan orang srawk,ni pon (old testement),orang bagi
aku: oh,tQ ye...(sambil senyum n blah).
aku nampak muka dia heran tk bole blah

sebenarnya,aku malas nk ambik kisah pasal agama diaorang,walaupon major sini kristian
tapi mereka y bertanya,mendorong aku mengkaji
ni adalah tindakan susulan aku bila Prof Tan (kristian),
bertanyakan,mengapa alcohol tidak bole dalam islam.

Proverbs 20:1,
"Wine is a mocker, strong drink is a brawler, and whoever is led astray by it is not wise."

Ephesians 5:18
And be not drunken with wine, wherein is riot, but be filled with the Spirit.

macam kristian pon tidak galakkan arak,salah satu rukun iman adalah percaya
pada kitab,aku percaya utk lengkapkan rukun iman..
tak semua ayat dalam bibble itu asli dan tak semua tk asli..!!da diubah
tapi turunya al-Quran memansuhkan dan juga melengkapkan segalanya..


berat,berat,berat!!

No comments: