Friday, January 21, 2011

tentang yang lain-lain...itu lebih penting!!

ketika malam datang,
bukan hanya pekat mengambil alih terang
bukan hanya bulan mengantikan matahari petang
bukan hanya bintang muncul mengelamkan birunya awan..
ianya lebih dari itu..

dalam situasi sekarang,
aku memilih utk matikan seseorang utk menghidupkan y lain-lain.
bukan senang bilamana ianya tentang pilihan.
dia,dia atau dia y perlu dimatikan.
dan seyakin manakah aku,
bahawa pilihan aku ini menjanjikan kebahagian
menjanjikan kesejahteraan.
bahagia y aku mahukan ialah,,bahagia dan sejahtera sepanjang kehidupan
dan juga selepas kematian.

aku tidak punyai banyak waktu y tinggal..
aku belum sempat bertanya
belum sempat berfikir dengan tenang
belum tahu cara y betul utk mematikan
belum berfikir utk menerangkan
belum bersedia menghadapi kesedihan atau kekesalan
tapi aku sudah ditekan utk mmbuat keputusan
ianya adalah sekarang..

jangan kacau aku,aku mahu tidur
dan aku mahu bangun kembali menjadi manusia y lebih berani..
aku memang penakut..
so??

dia y aku matikan itu akn kembali bernafas kelak
akan kembali tersenyum kelak
akan kembali teguh kelak..
itu y aku yakin dengan pilihan aku..
dia itu adalah aku..

tentang cinta manusia,aku kejar sekarang.... cinta mak bapak aku
aku mahu pegang erat2 dan ketat2..
tentang cinta Tuhan aku,
dia mencintai aku lebih aku mencintaiNYA..
aku j yang tak pernh cukup syukur dengan cintaNYA..


No comments: