Thursday, January 20, 2011

aku nk tulis lain,tapi jadi lain.

tanya sorang pensyarah bilamana kiteorang bising tahap delapan tika gap antara class.
"are u going to be professional or street vendor??"
hak,kalau street fighter ok gak..
mereka2 y pernah jadi budak jalanan j tahu apa rasa di diskriminasi
yang dduk dalam istana kaca dan lengkap segalanya takkn pernh tahu..
aku ingat aku tak ada manner,sbb byk dduk tepi jalan
rupanya ramai lagi y tak ada manner,dan mrk tu dduk dalam istana kaca..
erk..

sound is result of vibration in form of longitudinal waves.
asal-asal aku study sal sound,
n then aku mula fikir,dari vibration kan,
goggle2...lepas tu keluar wave and then type of waves?
knp longitudinal??sbb medium??lagi??

so aku stop...byk lagi bnde y berkaitan y kena belajar..
tk payah lah sampai kena belajar 1 buku sal waves..melampau tu
do a right thing at the right time

dunia bukn hanya utk mereka y pndai dan kaya..
ianya bukan hanya utk mereka y mampu dan superior,
hidup kita,kita masing2 tentukan apa y kita mahukan dan tak mahukan
aim kita lain2 bukan??cara kita lain2 juga bukan??

aku paling menyampah kalau orang suka banding-bandingkan
kerja aku,cara aku,reaksi aku..
aku adalah aku dan takkan pernah jadi kau..
kau hanya perlu hormati aku dan mereka2 di sekeliling kau.
mudah j bukan??
just,don't look down pada siapa2..


bukan susah pun nak jaga diri sendiri tanpa kacau hal orang lain,
lagi susah kau bercerita,simpn dalam kepala,dan membuat kesimpulan tentang orang lain
don't waste ur time ar..
just taking care of yourself..
aku pon tak faham kenapa sesetengah orang suka jaga hal orang lain.
dah tak ade kerja sangat lah tu kot

aku dgn 1 kerja,1 family,1 masalah pon da rasa nk pitam!!

No comments: