Sunday, January 23, 2011

Bila byk berfikir,ia akan buatkan kau terlebih diam atau terlebih cakap!!

ketidakpedulian aku selalunya timbul ekoran dari 2 rasa
satu,sama ada aku tidak suka
kedua,jika kepedulian akan buatkan aku lara.
maka jangan salahkan aku jika aku memilih utk
duduk dan tidak buat apa2..
jika aku memilih utk melintas tanpa menolehkan kepala.

it hard for me to admit..
and it hard for them to accept ..
aku diam,tanpa mengakui apa2,dan mereka tenang tanpa perlu menerima apa2
tu j

kepedulian aku juga muncul kerana bberapa sebab y ketara hadirnya.
satu, rasa tanggunjawab y mengikat aku utk terus peduli
dua, rasa sayang y tiba-tiba ada dalam hati
tiga, minat y buatkan aku tak berhenti menerokai..

masa sukar itu selalu ada,
sebagai peperiksaan dalam kehidupan,
menguji..kuat atau lemah manusia itu ....
bila tiba2 calamity datang..
kelepuk,,,menghempap diri, dan buatkan kita terkial-kial mencari tempt berpegang
satu pegangan untuk kentalkan hati
agar terus teguh dalam ribut kencang
pegangan y dijadikan topang
utk bangkit meneruskan perjalanan kehidupan..

kira bintang,main sembunyi dengan bulan,lompat2 tali di padang,jogging waktu petang
main ombak kaki ayam,baca buku sin chan,main buih sabun
tengok kartun dan gelak sorang2,ym dengan kawan,
........
buat j lah apa2 pon untuk stay enjoy dalam detik2 y menekan ini..
..aku akan terus hidup..
kalau aku nk idup,aku y perlu hidupkan..

ok...aku penin..!!

No comments: