Tuesday, January 4, 2011

rasa marah tapi bukn pada siapa-siapa

Tumblr_l67ku5mrow1qav2avo1_500_large
cilok dari tumblr member kepada member

aku suka belajar,kalau ianya tak terlalu rigid
tak ade lah terlalu menekan,
atau aku tak rasa paksaan itu bole mengetuk ngetuk hati aku
macam petang tadi,enjoy j belajar
sampai ada orang tnya soalan spoil,
"which part will come out for exam,important part for the exam"
cikgu tu jawab
"all this really important for u to be a good doc"
kau belajar pasal medic,kau belajar mcm mane nk jaga orang lain,
nak ubati orang lain...
balik2 tanya pasal part mane nk masuk exam,ye lah kan,nk jadi bdk dean list
esok2 kalau patient kau sakit,kau angkt lah slip result tu
dan cakap..
"saya dean list,saya doctor y pandai"

tu lah,balik2 tanya pasal exam..balik2 nk jadi budak paling pandai,
result paling gempak,nak semua orang pandang
"baru tanya sal kenapa white matter kaler putih
dan grey matter kaler grey pon tk bole nk jawab"
apehal???
"tanya bila tsunami kat kuala muda kedah tu berlaku,"...pon tak tahu

ok...sini kita laraskan...
menang total atau kalah total itu y aku tetapkan..
kalau nak ikut ketetapan korang , lain hari,lain tahun,aku juga yang akan jaga diri aku..
memang tidak dinafikan bahawa peperiksaan penentu kecemerlangan
penentu satu kejayaan,
tapi bila da keluar university dah bekerja...
result dean list kau tu jadilah mcm result SPM..
dalam almari,,,
y perlu adalah,skill,pengetahuan meneyeluruh,kosep,bukan takat hafal lect note,
kesudian,prihatin,
sebut pasal prihatin,cakap j konon prihatin,cakap j konon nak berbakti pada msyrkt
tapi,tanya sal isu semasa,masalah semasa ,haram tak tahu
prihatin korang memang berbeza kot..
atau lebih prihatin pada diri sendiri...!!selfish ar tu

aku hanya mahu nikmati hidup ini,no tension2,
belajar apa yang menarik minat,belajar dengan tenang dan gembira
belajar enjoy..kan best!!

note: first time aku datang sini,aku ada tanya bberpa orang
kenapa kau ambik medic??
jawpannya semua pasal dunia (duit,nama,kedudukan,)..
bole bawak mati lah tu kot!!

moga,aku juga ditetapkan hati untuk melakukan segala sesuatu hanya kerana DIA!!
aku juga mula jumpa arah selepas 2 dekad hidup

No comments: