Sunday, January 9, 2011

ahad y bagus...aku harap j ni...

my group utk tahun ini,
budak2 sengal dengan seorang ketua y skema!!hancus!!

rasa mcam dah lama tak post entry kat blog..
padahal tak sampai seminggu pon lagi..
tahu..perasaan j tu...

sedar tak sedar,dalam mahu-tak -mahu,dan juga,
semangat y turun-dan-naik,dan rasa kesal-berganti -dgn rasa syukur-lepas tu kesal balik
dah nak habis 2 tahun di sabah ini..
rasa cam sekejap j kot,dah kurang ingat dah macam mane 1st time
feelin bila 1st time jejak sabah sorang2 tanpa kenalan dan tanpa teman2..
dah aku memang dah tahu,
apa2 pon,aku tetap seorang!!
lantas aku tekadkan azam...
mak bapak dan adik2 tu adalah painkiller,
y mana aku bole adakan senyuman dalam keperitan
dengan hanya cerita-cerita mereka..
itu adalah kelebihan punyai adik2 y degil dan macam2..
at least semangat aku ada pada mereka...

dan dah macam setahun lebih aku punyai keluarga angkt di sabah ini
program y dianjurkan oleh sekolah.
maka dengan berat hati,ikut je lah,pergi j lah..
walaupon berbeza bangsa,agama dan adat,aku cuba bina rapport
dan aku tahu,ianya bukan tentang bangsa atau agama yang jadikan
sesebuah bangsa itu kurang adat atau kurang peka..
ianya tentang generasi..
generasi dulu,tk kira apa bangsa mereka,kaya dengan adat,
mematuhi agama dengan sepenuhnya
tapi kini,adat ditinggalkan,dan agama juga hanya pada pengenalan sahaja.
tu j..
pada si mak angkt y sanggup bentangkan tikar y terbaik utk aku duduk,
y sanggup beli buah2an,walau duit tak ade,
y sanggup turun jumpa walaupon masih sakit2,
aku hargai itu..aku hargai tiap apa y dia lakukan..
damn ar..dia buat aku rasa terharu..

note: this month sibuk,preparation naik gunung,belajar subjek killer,
program2 luar lagi,harap2 tak sakit lah utk waktu y sibuk ini
physical and mental,moga selalu sihat..

No comments: