Tuesday, October 26, 2010

aku mengajak kamu utk menyelam...kedasar


ini bukan colonization oleh mana2 bacteria..!!
aku tak suka microb, but i have to....like it..
aku suka melukis,dan aku suka warna..aku suka bila ianya abstrak,,
di sini aku melukis harapan aku..aku tkkn mintk kamu fhmkn utk hari ini
tau ??
aku mengharapkan bukan persekitaran y merubah hatiku,dn niatku
aku nk ianya datang terus dari hati..
aku mahu ianya berputik dari hati,dan aku akn berbangga hidup krnnya,
kau tahu kenpa??kerana itu y kekal...aku hnya mahu y kekal..
dan aku tidak pernh rasakan hidup ini terlalu lama utk main timbang2..

sambungan ....chit chat aku dgn ex-kapten

aku:btol lah...lau aku terpengaruh dgn sekeliling..lama dah aku jadi baik msa dok maza dulu,tp dok jugk kan... dan bila msuk u...cuba mung usha fb bdk2 nim,rmai y baik jadi tk brp nk baik dah... persekitrn tu....tk dop bnde lain...
kapten: yup, lpas ak duk tgk fb dak2 ni la ak jdi bmbg or,xtau la nk kte weh, ad blke prsaan tmbuh bile tgk
aku: dulu aku tk ikut peraturn sbb aku tk terasa ati aku nk ikut...aku tk mbo buat bnde...apa2 bnde sbb takut manusia...takut perturn ,takut pd dunia.. sbb tak kekal lama..
aku nk ia dtg tulus dari hati,,aku tunggu sampai rasa tu dtg..
tp tk dtang lagi...lau kita buat sbb DIA,ikhlas,,,kt mane2 pon tercmpk,,,kita tkkn berubah..
probs is....bdk2 baik kt maza dulu...mgkin...aku rasa j..
y mereka mengikut segala sbb takut...pd dunia....sbb tu,,bila keluar tak dop lagi org nk marah denda...mrk berubah... berubah....
so.........apa y tinggal....
hmmm...... sadis.....aku tgk j...sbb tu j y aku mmpu buat..
kapten: btol la 2
nape2 hk kite buat bile tau nape kbaikan dccNya...I.allah akan istqmah sampai akhirnye
n yg ak sdih skrg ni hk dari thanawi dri ....xtau la....tlalu mgjut la buat aku.
aku: cikgu y tk faham...ye tk bole expect bdk2 y dtg dari fmly y sedang2 shja ilmu agamnya... akan jadi bgus...proses adaptasi tu tak sama bgi semua org...mung lau jadi cikgu...jadi student molek...org y baik,dapat hidayah,.....bgus..tapi kan....aku tk suka lau org baik,pndang org2 mcm aku ....dgn sinis..sbb dia baik,,dan aku dop...sdgkan y membezakan aku dan dia....adalah takdir...dan....dia patut tahu...hati manusia tu allah y pegang..aku nk ngat gtw cikgu kat maza tu...tp dlm mimpi j kot..tiba2 ari nim emo,,sbb tgk gmbr zmn sek tadi..
kapten: yup gni ar aku nk bg pndgan aku,,bile bljo nagn cg2 hk btol2 ikhlas tuk ngajo mmg kite akn napok hasilnye....hmmm....

*******************************************************************************************
aku: aku bukn dendam...cuma aku kesal..kesal j,,jadi gitu...
kapten:koo.. 2 r psal....ak pon xleh nk trme gk ble ad yg bpdpat bile tgk luaran x bdmpg nagn sseorg 2
p g2 la weh....ntah lah...
aku: mnusia ni kdg2 bila ilmu tinggi skit...
p mrk jadi lupa...sdgkn semua bnde....pinjaman j...
kapten: yup
2 la psal......kmbli pd Quran ynde2 akhir zaman ni.........mnusia hnye pndai mgluarkan fatwa tapi x beramal
pndai ckp ttg akhirat tapi xsamapi pd amalan hati n zahir
nauzubillah
aku: hmmm...
btol...macm aku..aku tiap2 hari baca tfsir...dulu tk pernh buat pon...
tapi...ati aku tak terasa lagi nk jadi baik,,, aku tau byk bnde..tapi aku jarang buat...masalah...
kapten:btol dah 2, kite sbg hmbe hnye mmpu ushakan, doa n twkal
aku: aku cuba...kekaln aku mcm dulu,,,,walaupon aku tk pernh jadi lebih baik dari dulu,,,aku cuba agar tk jadi truk dari dulu..
kapten: smunye kmbli pdNYE, 2 sume keej Allah.. yg pntg smpan daalm hati
stiap pkre n ktntuan Allah adlah yg tbek dariNye
wlaupun ye baik n bruk pd pndgan kite sbg hmbe
aku:aku pegang y itu...doakan aku jumpa arah..sbb mcm dah hilang arah dah skrg nim...
kapten: x kte g2... byk zikir........i.allah akn jdi tng hati...... sgl yg ad pd kite smntre jer

---aku telah tapis chit chat ini agar segala y tk elok tak ade-private bah y lain..

agak2 kan skrg???
ade y faham tk lukisan aku,,?
abstrakkan pndanganmu!!


No comments: