Saturday, October 16, 2010

luruskan hati..biar ia selari dgn tingkahlaku!!

(pasar KK,beli ketam)

aku ada kawan..
ramai...tapi tak ramai y betul2 "dekat"..
aku restrict kan...
utk bberapa org sahaja...
mrk sahaja..
**************************************************
dan ini antara aku dan si teman...
Ym..

aku:salam,pe khbar
dia:salam... aku nk nngis bole..
..............................................................
aku:berapa byk y kau tk faham
dia: 90%.
...........................................
aku:kau tahu,mslh student cuma 1.....susahnya belajar..cuma cari jln utk belajar
dan dlm situasi kau 1 lagi,maslh pkwe..
ada 1 lagi mslh pd kebnykan org....duit belanja
dan ade jugk org....masalah family...
sedarlah...kita lebih bertuah,ada lagi y lebih teruk..
tau,kelebihan itu selalu datang dgn tanggunjawab
dia:sayang kau,k ar...daa..
****************************************************
reference:
masalah duit belanja
dulu ade kakak master jual roti,time lepas mgrib,dia teriak "roti,roti"..
lama aku perhati,aku tgk,aku tgk dia gigih,walau tk ramai y beli,
dia tetap jual,n teriak,bwk roti naik turun tangga...
aku tk rasa hasil jual roti tu diguna utk beli make up...belajar lah tu..
dan dlm diam.aku kagum,,,kagum dengan kegigihan dia..
dan kagum itu kmbali pencipta manusia...
cipta manusia gigih itu utk jadi pengajarn pada semua..

masalah family:
kalau balik umah kan,mesti mak ambik dekt bus stop,airport..
then mak masak sedap2,nk apa2 pon dpt...
mak ckp elok2,tnya itu ini..
bila nk g u balik,byk j benda y ditapau,y dibeli
kan kan kan kan...indahnya hidup dgn kasih sayang
tapi itu bagi kamu,tidk pada dia..semua itu tidak ada pada dia..
harapn aku.,,moga dia tabah.....
pada dia y sedang belajar kt KL..

note:
rasa hampa itu bukan sesuatu y manis utk dikenang
atau juga diucapkan selalu..
maka............menghampakan org..itu selalu aku cuba elakkn..
kau tahu,,
cukuplah aku sorg....
merasa hampa....

No comments: